destek için tıklayınız 

Aracım 2011 dacia sandero , aracımda sıralı lpg sistemi var.Aracımı sabah çalıştırdığımda  araç ısınmadan gaza basarsam, vitese alırsam ya da araç tüpe geçerse stop ediyordu.Araç ısındıktan sonra ne olursa olsun araçta hiç bir şekilde stop sorunu yaşamıyordum.Araç yokuş yukarı çıkarken lpg li olmasına bağladığım bir çekiş gücünde düşüklük vardı.Rahatsız etmeyecek derecede motor düzensiz çalışıyordu ve hafif ses yapıyordu.(şunu belirteyim araç sorunu çözülene kadar son iki sorunu sorun olarak görmüyordum.Aracın normal düzeni bu olarak görüyordum.Aracın sorunu çözülünce defalarca vay be araç buymuş dedim.)İlk götürdüğüm usta kelebeği arızalı dedi.Aracımı ustada bıraktım kelebeğini temizledi.Bir süre daha böyle devam eder sonra parça oturunca sorunun çözülür dedi ama sorunum çözülmedi.Sonra biraz araştırma yaptım.Çevremdekilerin önerisi üzerine mersin sanayide Nas Oto ya gittim.Usta sibop ayarından olabileceğini söyledi.Renolarda, dacialarda bu sorun sık yaşanıyor dedi.O değilse kelebek arızalıdır dedi.Aracımın sibop ayarları çok sıkıymış.Ayarını yaptı ve araç otomatik tüpe geçmesine rağmen stop etmeden sorunsuz çalıştı.Ayrıca sonradan belirttiğim aracın çekiş gücü arttı.Üçüncü viteste çıktığım yokuşu çok rahat dördüncü viteste çıktım.Motor sessiz çalışmaya başladı.Araç atikleşti ve sanki motoru bağlayan prangalar açıldı …Velhasıl sorunu direk kelebeğe bağlayıp ilk ustaya uysaydım gereksiz 350-400 tl masrafa girecektim.Şu anda onda biri fiyata bu sorundan kurtuldum ayrıca araç performans ve konfor kazandı.İnşallah bu yazı sizinde sorununuzu çözmenize yardımcı olur.Saygılar.