KADINLARDA SAÇ DÖKÜLMESİNİN SEBEPLERİ

Posted: Temmuz 7, 2008 in Sağlık
KADINLARDA SAÇ
DÖKÜLMESİ,SEBEPLERİ*KADINLARDA SAÇ DÖKÜLMESİ*Dünyada herbeş kadından birinde ani
saç dökülmesi
görülmektedir.bu durum insanlar için can sıkan bir hal
alabiliyor.Saç
insanın görüntüsünde,psikolojisinde,sosyalleşmede ve günlük
yaşantıda önemli
bir yer tutuyor.saç dökülmesinin en önemli nedenlerini ve bunları
nasıl
engelleyebileceğinizi biliyor musunuz?
Bilimadamları her 5 kadından birinin saç dökülmesi sorunuyla
karşı karşıya
kaldığını ve böylelikle bunun sadece bir erkek sorunu
olmadığını
belirlediklerini söylüyorlar. Ancak korkmayın, çünkü kadınların
erkeklerden
farkı; saç dökülmesi nedeninin saptandıktan sonra engellenebilir
olması.
İşte size 10 neden ve 10 çözüm sıralayalım
Erkeklik hormonları: Kadınlarda saç dökülmesinin en önemli
nedeni; erkek
cinsellik hormonlarıdır. Saçın gelişmesini sağlayan hücreler
androjen
hormonuna karşı hassasiyet göstererek aniden işlevlerini kaybetmeye
başlarlar. Androjen hormonundan kaynaklanan saç dökülmesi
kalıtsaldır. İyi
haber; hormon terapisi saç dökülmesini durdurabilir. Antiandrojen ve
östrojen içeren doğum kontrol hapları ile doktor kontrolünde
tedavi
sağlanabilir.
*Doğum: *Gebelik sırasında birçok kadının saçları gürleşir ve
güzelleşir.
Bunun nedeni; vücudun östrojen hormonunu daha fazla
salgılamasıdır. Doğumdan
sonra östrojen hormonunun miktarı azaldığından saçlar da
dökülmeye başlar.
Endişelenmenize gerek yok; çünkü bu saçlar östrojenin gebelik
sırasında
koruduğu saçlardır.*Tiroid bezi bozuklukları: *Tiroid bezinin az ya da aşırır
çalışması saç
dökülmesine yol açan önemli bir faktördür. Yorgunluk ya da
asabiyet, hiçbir
neden yokken kilo alıp verme, ateş basması ya da üşüme tiroid
bezi
bozukluğunun belirtilendendir. Bu durumda doktor kontrolünde hormon
ya da
iyot tabletleri kullanarak sorununuzdan kurtulabilirsiniz.

*Vitamin ve mineral eksikliği:* Bilinçsiz beslenme ve diyetler saçı
olumsuz
etkiler. Vitamin, mineral ve protein eksikliği saçı
cansızlaştırarak
dökülmesine yol açar. Sağlıklı saçlar için B6, B12, C, E ve
biyotin
vitaminleri, kalsiyum, magnezyum, kalyum, çinko, bakır ve demir gibi
amnioasitler de çok önemlidir. Eğer bu maddeler sağlıklı bir
beslenme ile
elde edilemiyorsa tabletlerden yararlanabilirsiniz.
*
Kepek:* Sağlıksız bir saç derisi, saç köklerini besleyen
maddelerin köklere
ulaşmasını engeller. Bu da saçların dökülmesine neden olur. Saç
dökülmesini
engellemek için kepeğe karşı etkili bir şampuanın düzenli olarak
kullanılması gerekir.

*İlaçlar:* Bazı tıbbi maddeler saçların dökülmesine yol
açabilir. Kanser
tedavisinde uygulanan kemoterapi, hipertansiyon ilaçları ve kolestrol
düşürücü ilaçlar saçın gelişimini engelleyebilir. Bu durumda
doktorla
görüşülerek mümkünse ilaçların değiştirilmesi istenebilir.

*Amalgam:* Hemen hemen bütün ağır metaller gibi, diş dolgusunda
kullanılan
amalgamdaki civa da saç dökülmesine neden olabilir. Böyle bir saç
dökülmesinin söz konusu olup olmadığı saç minerali analiziyle
anlaşılabilir.
Bu metalin vücuttan uzaklaştırılmasıyla birlikte saç dökülmesi
durur.

*Stres:* Stres ve diğer psikolojik sorunlar vücut işlevlerini
sekteye
uğratırlar. Bu durum saçlara da yansır; saçlar daha hızlı
dökülmeye ve daha
yavaş uzamaya başlar. Bu durumda tek çözüm yolu vardır; stresten
uzak
durmak.

*Mevsim değişikliği:* Bazı kişilerde ilkbahar ve sonbaharda
normalden daha
fazla saç dökülmesi görülür. Ancak bu endişe edilecek bir durum
değildir.
Saçlar bir süre sonra kendilerini toparlarlar.

*Bağışıklık sisteminde sorun:* Saçların aniden tutam tutam
dökülmesi ve saç
derisinde açıklıkların oluşması saçkıranın belirtileridir.
Uzmanlar bu
durumu şöyle açıklarlar: “Saç kökleri vücut tarafından adeta
yabancı bir
madde gibi zarar görürüler.” Saçlar genellikle kendiliğinden eski
haline
dönerler, bazen bu onarım için aylar gerekebilir. Çinko tabletleri
tedaviyi
kolaylaştırabilir.

Saç dökülmesin nedenleri erkeklerde ve kadınlarda farklıdır.İlk önce dermatoloğa yada hekime başvurmak lazım.Erkeklerde özellikle 35 yaşına kadar yüksek testesterona bağlı saçlar daha
hızlı dökülüyor.Ortalama bir saç kılının ömrü 4 yıldır.Ancak testesteron yükseldiği zaman(erkeklik hormonu) bu zamanı 7-8 aya düşürüyor.Kadınlarda ise daha çok demir eksikliği,tiroid hastalığı, stres gibi faktörler daha ön planda olmaktadır.En iyi ilaçlardan biri dışardan sürülen mucizevi bir
yağdır.Bu yılan yağıdır.Bu yağ ölü yılanlardan elde edilmektedir. Yılan yağı saç çıkarmak için çok etkilidir, hint yağı çok etkilidir, susam yağı tatlı badem yağı zeytin yağı gibi yağlar saçlar için etkilidir.Yılan yağı bu grupta 1 numaradır.Hint yağı, tatlı badem yağı , susam yağı 2 numaradır.
Bir yağ tarifimiz var.Yalnız saç dökülmeniz fazlaysa bir hekime başvurunuz demir eksikliğimi var,troid mi var aşırı stres mi var yoksa testesteron mu yüksek bunlar bakıldıktan sonra normal saç dökülmesi için geçerlidir.

yarım tatlı kaşığı yılan yağı
yarım tatlı kaşığı hint yağı
yarım tatlı kaşığı tatlı badem yağı
yarım tatlı kaşığı susam yağı
2 ampül deksapentol (eczanelerde satılır ucuz birşeydir.etken maddeli ampul)
2 ampül e vitamini
Bunları bir kabın içerisinde karıştırıyorsunuz.Saçınızı biraz hafif buhara tutup kafa derisini yumuşatıyorsunuz.ve bu karışımı saç diplerine sürüyorsunuz.Avuç içiyle hafifçe hırpalamadan ( parmak uçlarıyla hırpalamadan) yediriyorsunuz.Eğer ortam müsaitse üstüne mutfak streçiyle bağlayın saç derisi bunu emsin.Sonra ılık suyla(kaynak su saçın düşmanıdır)yumuşak bir
şampuanla fazlalığını atın.Bi gıdımcık nemi kalsın.Eğer iyi yıkamazsanız bu yağlı karışım saçtaki gözenekleri tıkar sonra saçınız daha fazla dökülür.Saçınızıda havluyla yumuşak yumuşak bastırarak(dokunarak) kurulayın.Saçları kıra kıra savaşır gibi değil.Bunu haftada iki kere bu bakımı yaparsanız müthiş etkisini göreceksiniz.
En son durulama suyunda

bir litre su

bir avuç dolusu ısırgan yaprağı

bir avuç dolusu at kuyruğu yaprağı

bir avuç dolusu ada çayı

Bunları bir kaba koyun bunlar iyice fokurdasın 3-4 dakika özünü versin

Bunları süzün ve 10 litre ya da 7-8 litre bidonun içine koyun her banyodan sonra
en son şampuanı sürdükten sonra o karışım suyuyla saçınızı durulayın ve bir
daha yıkamayın bu saça parlaklık verecek ve saç tellerini kuvvetlendirecektir.

Yapacağınız kürler dışında ayrıca  ısırgan çayı içerek, pekmez ve tahin çokça tüketerek ,badem , fındık gibi maddeleri yiyerek saçlarınızı güçlendirebilirsiniz..

Yorumlar
  1. Nilay diyor ki:

    Saclarim aşirı derecede dokuluyor depede azcik acıklık oldu buda benim piskolojimi bozuyor 5 ay once dogum yaptim ondan ola bilirmi acaba bu zamana kadar hic boyle dokulmemisti cevaplarsaniz sevinirim

  2. yasemin diyor ki:

    kadın veya erkek saç dökülmesinin sebepleri farklı olabilir mi?

  3. cemre soner diyor ki:

    ben 17 yaiındayım ve saçlarım çok fazla dökülüyor bir sene içinde saçımın yarısını kaybettim doktora gittim dahiliyeye gittim kan tahlili yaptırdım hiç bir sorun yok cilt doktoruna git dedi gittim günde 200 saç teli dökülmüyorsa citti bir soru yoktur dedi doktor benim şuan psikolojiğim tamamen bozuk ne yapıcam bilmiyorum bioblas önerdi arkadaşım kullanıyım mı bilmiyorum saç döklmesi ne zaman durur

  4. teslime diyor ki:

    saçlarım çok fazla dökülüyor her duş alışımda banyonunu ağzı tıkanıyor saçlarımın dökülmesi yüzünden. doktora gittim hiç birşey yapmadı geri gönderdi saçalrımı kuru satırıyorum çok dökülüyor ıslak tarıyorum yine arı arkadaşım bana 1 yumurta sarıyla 1 çay bardağı zeytin yağını arıştırıp saç diplerine sür diyor sürersem daha çok dökülürmü saçım yoksa düzelirmi nolur bir cevab verin kafamda kellik oluşmaya başladı :(

  5. sevgi gurgur diyor ki:

    Aci amma gercek, gurbetellerde benimde ayni sorunum var, ustellik hatta dahada kottu, dengesiz beslenmeyle alakasi yok, onuda biliyorum, hergun ellerim sac telerimle doluyor, ne dualar, ne dilekler nede gozyaslari durdurdu, ve simdi ustelik bas agrilari ve bazen sabahlara kadar uykusuzluk, bu dunyaya neller oluyor? Yuce tanrim, Allahim hepimizin bu sorununu gorur ve sifa verir insallah :(

  6. esra diyor ki:

    benim saclarimda son 7 aydir cok asiri bir sekilde dokulme meydana geliyor. Ve ben doktorda kan tahlili yaptim sac dokuntusu icin sonuclarda kan ve demir eksikligi oldugu icin o yuzden saclarim dokuluyormus. Demir eksikligi icin bir ilac aldim suanda onu kuaniyorum. (Aceba dokulen saclarimin tekrar cikma ihtimali varmidir)???

  7. yasemin diyor ki:

    zeytinyağlı yumurta sarısı saçı besler.1 saat bekletip iyice yıkayın saçlarınızı.ben uyguladım geçmişte iyi geldi.canlandı.ama dökülme sebebi ne ise o araştırılmalı ona göre tedavi yapın.cildiye doktoruna gidin.

    • gamze diyor ki:

      merhabalar bende her saçımı tarayışımda hatta elle bile düzeltmelerim de tel tel saçlarım dokülüyordu. önce mevsimseldir diye düşündüm fakat durmaksızın devam etti. En sonunda kuaförümün önerisiyle bir şampuan kullandım. Çok şükür bitti diyecek kadar azaldı dökülmelerim..

      • mert diyor ki:

        Kullandığın sampuğanın ismini ayazarmısın?benimde saclarım aylardır dökülüyor doktora gittim bütün tahlilleri yaptırdım hiç bir sorun cıkmadı.bir çok saç dökülmesine karşi şampuğan kullandım ama sonuç alamadım.doğum yaptım acaba ondamı ama bebeğim 1yAşini doldurdu hala gecmedi .

      • cemile gunes diyor ki:

        Bizede onerir misiniz o sampuani ? Ayni sorun benimsclarimda da var ;(

      • doğan diyor ki:

        hangi şampuan sölermisin çok gerekli

  8. cemile gunes diyor ki:

    Mrb ben kendimi bildim bileli saclarim hep dokuluyo ve cansiz sebebi nedir ?

  9. eda diyor ki:

    Ben de 17yaşındayım . Saçlarım zaten düz ve az ama aylardır çok sık yağlanıp döküluyor . Ellimi attığım anda bile avuçla dökülüyo ve saçlarım tel tel oluyo . Yana ayırırken canım çok acıyo . Ne yapabilirim ?

  10. misafir diyor ki:

    saçlarım aşırı derecede dökülüyor. napmam lazım

  11. irem diyor ki:

    Ben de 13 yasındayım. Saçlarım kalın telli ve çok. 1 haftadır saçım dökülmeye basladı ve az önce de banyo yaptım resmen saçımın %25’i dökülmüş. Aynaya baktım ve çok belli sizce neden olabilir?

    NOT: Bir hafta önce saçımı düzleştirmiştim acaba ondan olabilir mi ?

  12. selin diyor ki:

    deliricem 4 ay önce doğum yaptım saçlarım çok fazla dökülüyor resmen topladığım zaman bir futbol topu büyüklüğünde oluyor ne yapmalıyımmmmmmmmmmm yarrdımcı olun ve çok fazla dolaşıyor yumak yumak oluyor resmen neden acaba ?

  13. adem diyor ki:

    eşimin saçları çok kötü dökülüyor sabahları kalktığımızda yatakta 2 kilo saç kılı oluyor bu durumda ne yapmalıyız eşim ve ben bu durumdan çok rahatsız oluyoruz ilaç tedavisi uyguladık amayinede bir çözüm yolu bulamadık

  14. Garlex diyor ki:

    Saç dökülmesi problemi yaşayan arkadaşlara bitkisel çözümleri öneririm.

  15. hcrlv diyor ki:

    Mrb benimde sacim cok dokuluyor, evin her yerinde sac goruncr psikolojim bozuldu , denemedigim ilac ve sampuan bitkisel ilac kalmadi, evde kendim yaptigim karisimla saclrimdaki dokulme azaldi denebilir. Kesinlikle stresten uzak durun en buyuk dusman saclarinizin ayrica parmak uclarinizla her sabah ve aksam sac derinize masaj yapin. 3 ayda bir sampuaninizi degistirin ve icine 2 yemek kasigi kadar cam terapentin koyun

  16. çise diyor ki:

    arkadaşlar ben de doğum yaptıktan sonra saçlarım çok fazla dökülmeye başladı benim normal dökülme olduğunu düşünmüştüm takii açılmaları farkedene dek sonra arastırmaya başladım saç köklerimde mantar olduğu söylendi ve bitkisel tedaviye başladım şuan çok şükür dökülmelerim azaldı..

  17. nln diyor ki:

    Merhaba, arkadaşlar. Restorexi uzun zamandır kullanıyorum ve en son marketten hızlı uzayan saçlar için olanı ( ve sanırım yeni çıkmış bu seri.. ) aldım. Dökülmeyi önlediği gibi saçımın daha çabuk uzamasını sağladı. Başlangıçta inanmamıştım ama gerçekten uzamasını destekledi diyebilirim. Saça kattığı yumuşaklık için bile denemeye değer..

    • fadime diyor ki:

      Arkadaşlar 2_3aydir saclarimm fena halde döküluyodu doktora gittim kan degerlerin normal sitres yüzünden dökülme var dedi bi karisim verdi ve eczanede hazırlattımm düzenli olarak kullandim 3 hafta dökülme kesilmisti ama tekrar basladi su aralar cok sitres yaptim galiba eczacı bioxsin femina die bi şampuan önerdi kullansam düzelirrmi

  18. narin diyor ki:

    Saçlarımdaki dökülmenin durması amaçlı doktorumun önerdiği Bıoxının % 2 der spreyini 1,5 aydır kullanıyorum ve çok memnunum. Tam olarak istediğim ürün. Dökülmeyi önlediği gibi bakımı da sağlıyor. Tavsiye ederim.

  19. narin diyor ki:

    Ayrıca şuan gördüm… erkekler içinde % 5 olarak Bıoxının ın deri spreyi mevcut. eşim için kullanmayı düşünüyorum. Bıoxının markasını kullanan biri olarak memnuniyetimi paylaşmak isterim.

  20. pnr diyor ki:

    kızlar benımde saclarım cok uzun ve gürdü hergun duzlestıren bı ınsanınm yaklasık 5 seneden fazla ılk basta mevsımsel dıye dusundum sonra 1 hafta ıcınde sacımın yarıya ındıgını soyleyebılırım dıpten bırakıyor daha doktora gıtme fırsatı bulamadm doklme baslayınca beklemeyın onlemınızı alın saclarımı kestırmeyı dusunuyorum belımdekı saclar gogus hızzasına gelecek :(

  21. nadir diyor ki:

    Bence saçlar hem bayan hem erkek için oldukça önemli. Sonuçta görsellik ön planda. İnanın şu ana kadar kullanmadığım bir ürün kalmamışti diyebilirim. 6 aydır Biomen kullanıyorum vede çok memnun kaldım. Dökülmeyi tamamen önlüyor. Kel kalmaktan Biomen sayesinde kurtuldum desem yeridir.

  22. yüksel diyor ki:

    hiçbir sey fayda etmiyor ne bioksin ne Amerikan malı ilaçlar hepsi hikaye

  23. nilay diyor ki:

    yaklaşık 5 ay önce doğum yaptım ve doğum sonrası malum yoğun dökülmelerim oldu. Ben eczacımın tavsiyesi ile Bioxcin Femina Hamilelik sonrası şampuan ve Femina kremini kullanıyorum. Gerçekten de etki gördüm. memnun kaldım. Benim çözümüm Bioxcin oldu. Zaten içerisinde saça yararlı olabilecek bir çok bitkisel madde var. açıkcası zararsız olduğu için güvenle kullanıyorum.

  24. nilay diyor ki:

    bu arada Bioxcin tamamen türk malı, üretmi türkiyede yapılıyor ve eczanelerde satılıyor. Yani güvenli bir ürün

    • ömür diyor ki:

      mrb benim de saçlarım çok dökülüyodu…5 aydan beri.doktora gittim kansızlık dedi kan iğnasi kullandım bi süre ve onunla birlikte kan yapıcı gıdalar tükettim bol bol.sarımsak özlü şampun ve bioxsinin diye bi saç siprayi kullandım, dökülme baya azaldı. tavsiye ederim bunları

  25. ¶ Leyl î LâL diyor ki:

    Son zamanlarda saç diplerim kaşınmakta ve saçım aşırı dökülmeye başlamıştı.Geçenlerde bioblas (yağlı saçlar için ,saç dökülmesine karşı) şampuan aldım.%70 oranında azalttı dökülmeleri ve kaşıntı sorunu kalmadı.Ayrıca saçı çok sık yıkamak vede aşırı sıcak suyla saçı yıkamak saç dökülmesini arttırıyor.

  26. ¶ Leyl î LâL diyor ki:

    Reblogged this on DöNeNCe.

  27. alpervb99 diyor ki:

    teşekkürler hocam yararlı yazı.

  28. Leyla Şeker diyor ki:

    saçlarımda 3 aydir aşırı bir şekilde saç dökülmesi başladı :( bunun için hangi ilaçları kullanmam gereklidir.

  29. Saç Dökülmesi diyor ki:

    Teşekkürler bilgilendirici bir yazı olmuş.

  30. Saç Dökülmesi diyor ki:

    Erkeklerdeki saç dökülmesinin nedenleri genel olarak strestir kadınlardaki dökülme için mutlaka bir sağlık kuruluşuna gözükmek gerekiyor.

  31. saç dökülmesi diyor ki:

    saç dökülmesi genel olarak psikolojik ve kalıtımsaldır.Bu yüzden bir uzmandan destek alınmalıdır.

  32. saç dökülmesi diyor ki:

    Teşekkürler güzel bir yazı olmuş.

  33. Hasan diyor ki:

    Saç uzamasıyla ilgili yazılıp çizilen birçok konu bulunmaktadır. Gerek internet üzerinde yazılanlar gerekse de bu zamana kadar öğretilen ansiklopedik ya da güncel bilgiler bize bu alanda yardımcı ürün kullanımının faydalı olduğunu öğretti. Ancak kullanılan yardımcı ürünün niteliği konusu birçok kişi için ciddi derecede önem arz etmektedir. Bu nitelik elbette saç uzaması sorununun çözümünün birinci derecede etkileyici unsurudur. Bu yüzden yazılıp çizilenlere de bu gözle bakmak yararlı olacaktır.

  34. melissa diyor ki:

    Benimde saçım dökülüyor hemde çok aslında saçlarımızı çok yıpratıyoruz fön makineleriyle jolelerle falan bunlardan çok yıpranıyodur bence

  35. Saç Dökülmesi diyor ki:

    Saç dökülmeleri genelde ırsi ve vitamin eksikliğinden kaynaklanır.

Bir Cevap Yazın

